COVID-19 בישראל

הגל החמישי: משרד הבריאות נערך לרכישת תרופות ובדיקות לקורונה

במד"א וב"יד שרה" מתריעים על הצורך הדחוף בהיערכות לגל האומיקרון | היועמ"ש אישר להטיל הגבלות על לא-מחוסנים במטרה לעודד התחסנות

חולה קורונה מובל לבית החולים על ידי צוות מד"א. צילום ארכיון: פלאש 90. צילום: פלאש 90

משרד הבריאות הונחה לקיים הערכת מצב בכל הנוגע למלאי הציוד הרפואי הקיים במערכת הבריאות לשם התמודדות עכשווית עם תחלואת נגיף הקורונה והגל החמישי. בכלל זה, לרכוש אלפי תרופות חדשות שפותחו ב"פייזר" לצד רכש נוסף של 50 מיליון ערכות אנטיגן והידוק ההגנה על אוכלוסיית הקשישים. כל זאת גם נוכח האפשרות שעוד בטרם הסתיים הגל החמישי יהיה על ישראל להתמודד – ייתכן אפילו בתוך חודשים לא רבים - עם גל תחלואה נוסף, שישי, שלא ידוע איזה וריאנט יעורר אותו.

ההנחיות הן סיכום של התייעצות טלפונית שקיים ראש הממשלה במוצ"ש. כן הוחלט שבטווח הזמן המיידי תהיה שוב חובה לביצוע בדיקות מהירות לכל מי שייכנס לבית אבות או דיור מוגן, בכלל זה מחוסנים.

היועץ המשפטי לממשלה גם אישר לקבינט הקורונה להטיל הגבלות על לא-מחוסנים במטרה לעודד התחסנות, ו"זאת ללא קשר ליעילות האפידמיולוגית הצפויה מאותן הגבלות או רמת התחלואה", כפי שדווח ב"הארץ". נושא זה יובא לאישור הממשלה.

בתוך כך, מנכ"ל מד"א, אלי בין, פנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש והתריע על הצורך הדחוף בהיערכות שירותי החירום לגל האומיקרון וכי העלייה התלולה בתחלואה עלולה להביא ל"חוסר יכולת של חדרי המיון בבתי החולים לקלוט מאומתים בתדירות גבוהה, מה שיביא להתארכות משמעותית בזמני הטיפול בחולים, חוסר יכולת לקלוט חולים נוספים והגדלת העומס על אנשי הצוות הרפואי גם לאור כניסה לבידוד של בני משפחות מטופלים".

כזכור, בגלי התחלואה הקודמים דיווחו ערוצי הטלוויזיה על כך שאמבולנסים נאלצו לשהות זמן ממושך בכניסות לבתי חולים עד שמטופל נקלט או שהיה צורך לשנע מטופלים בין בתי חולים שונים כדי למצוא להם מקום פנוי וכל זאת עוד בטרם נבדקו על ידי רופא בחדר מיון.

גם ב"יד שרה" הזהירו בסוף השבוע כי הארגון לא יוכל לתת מענה יעיל בהשאלת מחוללי חמצן במקרה של גל חמישי. מנכ"ל יד שרה, משה כהן, פנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אש במכתב דחוף ועדכן אותו על כך שב"יד שרה" אין מלאי מחוללי חמצן, "למקרה שתממש התחזית של גל תחלואה קשה בעקבות התפשטות זן האומיקרון. על פי התחזית של מומחי האוני' העברית, שהונחה בפני קבינט הקורונה, בתוך פחות מחודש צפויה מערכת הבריאות להגיע לאי ספיקה".

ב"יד שרה" קראו לראש הממשלה להתערב באופן מיידי ולהבטיח מלאי חירום זמין של ציוד נשימתי לטובת אשפוז ביתי, שימנע תמותה מיותרת כתוצאה מעומס בלתי נסבל על מחלקות האשפוז.

נושאים קשורים:  משרד הבריאות,  בדיקות אנטיגן,  19-COVID,  יד שרה,  מד"א,  אומיקרון,  חדשות
תגובות