COVID-19 בישראל

הערכה: כ-10% ממאומתי הקורונה החדשים בישראל הם נשאי BA2

חשש במשרד הבריאות מפני השתלטות הוריאנט החדש שתוביל לזינוק מחודש וחד אף יותר במספר המאומתים | פרופ' נחמן אש: "יש אפשרות שלא נראה בקרוב את הירידה בתחלואה"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש. צילום: תומר נויברג/ פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש שהתראיין אמש (ד') בערוץ 12 העריך כי 10% מהנדבקים החדשים בישראל נושאים את הוריאנט החדש של האומיקרון – תת הזן BA2. הוא הביע את חששותיו מכך ש-BA2 יהיה מידבק יותר מהאומיקרון ויגרום בתקופה הקרובה לזינוק במספר המאומתים החדשים.

עוד אמר פרופ' אש – ובכך חידד את הערכותיה של ראשת שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שנמסרו אתמול בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת: "לפי הנתונים הקיימים אצלנו, אין מקרי הידבקות בתת הזן החדש אצל מי שחלה לפני כן באומיקרון". ד"ר אלרעי-פרייס ציינה בוועדה: "כדי שמחלים טרי יידבק בנגיף שהוא יחסית דומה לקודמו, הוא צריך להיות מספיק שונה כדי שהנוגדנים, שנוצרו לו בגוף ועזרו לו להחלים, לא יגנו עליו. כרגע אנחנו לא יודעים שזה קורה".

על פי הערכות משרד הבריאות אותרו בישראל בימים האחרונים כ-350 מקרים של BA2, אם כי לוועדת הבריאות נמסר כי ידוע בוודאות על 297.

פרופ' אש טרח להדגיש: "אנחנו מעריכים שהוריאנט החדש נמצא ב-10% מהמקרים החדשים אבל זו הערכה גסה, המבוססת על הריצופים שעושה משרד הבריאות". לצד זה הוסיף: "אני מוטרד מכך שהוריאנט החדש ישתלט על התחלואה ויעלה את מספר המאומתים, אף יותר מהאומיקרון. יש אפשרות שכרגע לא נראה את הירידה בתחלואה כמו שאנו מצפים לה".

כמו כן אמר: "חשוב לזכור, הגל החמישי עדיין לא דעך לחלוטין. 280 בני אדם נפטרו רק בשבוע האחרון לאחר שנדבקו באומיקרון - וזה מספר גבוה, בייחוד ביחס לרושם הציבורי כי מדובר בזן לא מסוכן במיוחד. אבל אני אומר, זה לא וריאנט מאוד קל. הקורונה היא מחלה קשה התוקפת בעיקר מבוגרים ואנשים עם גורמי סיכון".

לצד זאת הוסיף פרופ' אש: "רואים סימנים ראשוניים של ירידה מסוימת במספר המאומתים החדשים ואני מקווה שבימים הקרובים נראה ירידה גם במספר החולים במצב קשה וכן במספר הנפטרים מהמחלה".

נושאים קשורים:  פרופ' נחמן אש,  אומיקרון,  זן BA.2,  קורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות
03.02.2022, 16:57

יש להפסיק לפחד ולחשוש...די

אנונימי/ת
04.02.2022, 09:34

מספיק לחשוב, שזה יגרום לאנשים להתחסן. כולם כבר הבינו, שחיסון לא מגן… אלא להפך… וריאנטים אחרונים לא יותר מסוכנים מהצנצנות רגילה. לחץ פסיכולוגי גורם רק להתנגדות ועליה בפסיכופטולוגיה אצל אנשים

אנונימי/ת
04.02.2022, 11:06

אז מה.
לך תפחד לבד בחדר אטום.
עם 2 מסכות ומזרק ביד.
תאבל על זיו עלומיך.
ועלומי ילדי ישראל.

04.02.2022, 11:46

סוף המגפה תהיה בתנאי ששמערכת חיסונית טבעית ברוב אוכלוסייה תהיה תקינה וחזקה ,צריך לדאוג על הפנמת המסר זה ,חיסונים למיניהם לא נותנים .
פתרון .במקביל צריך לחזק מערכת רפואית בבתי חולים על מנת התמודדות עם אלה שיצטרכו אישפוז

אנונימי/ת
05.02.2022, 20:57

המגיפה תיגמר כאשר יעצרו את בעלי ערוצי התקשורת ואת התעמולה של הסדר העולמי החדש שמנסים לכפות על הציבור כבר למעלה משנתיים