COVID-19 בישראל

תסמיני האומיקרון: בעיות בדרכי הנשימה העליונות, כאב ראש וחולשה

קופות החולים מדווחות כי בקרב החולים בגל החמישי, משך המחלה קצר יותר לעומת הגלים הקודמים | סימפטום נוסף: הזעות לילה מוגברות

תרופות לצינון (צילום: שאטרסטוק)

מחקרים שערכו קופות החולים מזהים את הסימפטומים הייחודיים לגל התחלואה הנוכחי - בעיות בדרכי הנשימה העליונות, כאבי ראש, צינון וחולשה, דיווחה הבוקר (א') דקלה אהרן שפרן בחדשות כאן רשת ב'.

"התסמינים המאפיינים את התחלואה בקורונה בגל החמישי שונים מאלה שנצפו בגלי התחלואה הקודמים. בגל החמישי החולים מדווחים יותר על בעיות בדרכי הנשימה העליונות, ופחות על פגיעה ריאתית וכן נרשמו פחות דיווחים על אובדן של חוש הטעם והריח", נאמר בדיווח. "התסמינים השכיחים עליהם – בהתאם לנתונים שנאספו מקופות החולים – הם: כאבי גרון, כאבי ראש, צינון, חולשה עד כדי תשישות וכאבי שרירים".

משירותי בריאות כללית נמסר לכתבת כי בקרב מאומתי אומיקרון משך המחלה קצר יותר לעומת הגלים הקודמים. מ"מאוחדת" נמסר לה כי בגל החמישי לא נרשמו ירידות חריגות במדדי הסטורציה וכי היו פחות דיווחים על קוצר נשימה.

ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה ב"כללית" הדגיש: "האומיקרון פוגע יותר בדרכי הנשימה העליונות ולכן בגל התחלואה הנוכחי ירד באופן יחסי שיעור החולים שנזקקו לטיפול ביחידות לטיפול נמרץ ולהנשמה. אולם, אנו עדים לתחלואה קשה ולתמותה באוכלוסיות המבוגרות עם גורמי סיכון ולכן חשוב להמשיך לעטות מסיכות, לאוורר חללים סגורים, להימנע מהתקהלויות, והדבר החשוב ביותר: לגשת להתחסן". עוד אמר כי "תסמין נוסף האופייני לגל החמישי - בשבועות האחרונים מגיעים דיווחים מרחבי העולם על חולים שסבלו מהזעות לילה מוגברות".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שהתראיין בתכניתו של אריה גולן ברשת ב', אמר: "בגלל שהאומיקרון מדביק גם מחוסנים, התו הירוק איבד את יעילותו במרבית המקומות שבהם הונהג. החלטנו לצמצם את השימוש בו רק למקומות שבסיכון גבוה".

בהתייחסו לתת הזן BA2, אמר פרופ' אש: "אנחנו רואים אותו מתפשט במקומות מסוימים בעולם ומאט או עוצר את הירידה בתחלואה. אינני יודע אם הוא יכול להתפשט בארץ בגלל שכבר יש אצלנו מספר מאומתים גבוה מאוד. נראה שהזן החדש איננו מידבק את מי שחלה באומיקרון לאחרונה".

נושאים קשורים:  תסמינים,  אומיקרון,  חדשות,  19-COVID,  קופות חולים
תגובות